Eerste dagen Rusland - Reisverslag uit Moskou, Rusland van dereisvanpeke - WaarBenJij.nu Eerste dagen Rusland - Reisverslag uit Moskou, Rusland van dereisvanpeke - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Rusland

Door: Peke

Blijf op de hoogte en volg

20 Maart 2016 | Rusland, Moskou

In red oktober heb ik een tijdje gewacht op eem vriend van bart, een kennis uit den haag die 4 maanden In Rusland heeft gestudeerd. Debvriend reageerde niet op facebook dus heb ik maar zelf een eerste Russische vodka gedronken en ging naar het Hostel. Daar besloot ik in de "woonkamer" boven te zitten, zodat ik tussen de rest even kom scjrijven over de dag. Daar was het loeiheet, ergens tussen de 30 of 40 graden en zaten een aantal Russen op een bank en wat stoelen naar een TV te kijken en soep te eten of iets te komen in het aangrenzende minikeukentje. Russen blijken duidelijk van heel warme ruimtes te houden in de winter en geven niet zo veel om energiebesparing. Terwijl ik wat schreef kreeg ik contact met twee Russische giegelende meismes die maar 1 of twee woorden engels konden, waarna we uiteindelijk een gesprek via Google vertalen hadden. Wat niet erg interessant is omdat je om de beurt een vraag en antwoord typt, en dan eigenlijk allebei aan de andere kant van de wereld kan zitten. Op en gegeven moment kwam de sjamaan uit Mongolië die ik die ochtend had gesproken naast me zitten en bood me een kop thee aan, in een Mongools kopje, wat eigenlijk een soort klein spoepkommetje is. "Hij heeft me verteld over zijn dorp en zijn religie, dat iets tussen het hoedisme en sjamanisme in zit. Hij gelooft in meerdere goden. Maar tegelijkerrijd in een God. Hij vertelde me dat hij in het hostel sliep en dat hij in de trein muziek maakte als werk. Mongoolse muziek en ook folk. Hij deed dat twee uur per dag en daar had hij genoeg aan. Hij was er nu voor twee weken en er waren meer mensen in het hostel die er bijna woonden. Ook een oudere vrouw. Gewoon omdat het goedkoop is. Hij had eerst voor vertaler gestudeerd en kon pools, duits, engels en Russisch. Hij deed zelfs wat Mongoolse muziek voor. We hebben muzieksmaak uitgewisseld en hij liet mij zijn geboorteplaats op de kaart zien. Hij vertelde ook dat er mensem zijn in moskou die zijn geloof geloven en dat er in grote parken wat beelden te vinden zijn. Uit bomen gesneden. Ik ging om half twee slapen en de volgende morgen stond ik helaas pas weer rond half twee op.
Morgen ga ik de volgende paar dagen schrijven, in het engels, omdat twee mensen die ik heb ontmoet en daarin voorkomen graag mee willen lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Moskou

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Mei 2016

Murun

09 Mei 2016

Russian border

09 Mei 2016

Ulan Bator

08 Mei 2016

Irkutsk

05 Mei 2016

trip to the Tsaatan people

Actief sinds 18 Maart 2016
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 10927

Voorgaande reizen:

18 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: